papaya coconut, en plats i solen

Men försjutton, jag har ju glömt att visa er lite thailand bilder. Eller snarare förträngt. Jag har inte orkat sätta  mig ner och kolla igenom alla bilder och redigera dom. Men nu tog jag mig i kragen och satte mig och fixade lite bilder.

image497

image498
Vi bodde på ett hotell som hette By the sea och som låg på Panwa Beach. Stranden var fin när det var högvatten och ful när det var lågvatten.(tidvatten)

image499
Jag åt en jäkla massa god frukt som jag saknar nästan mest av allt.

image502
Det var väldigt fint på kvällarna.

image503
Min favorit-juice som kom ifrån hotellet. Den är gjord på gröna apelsiner!
__________________________________________________________________

Här är vi på Phi Phi Island. Vattnet var otroligt klart och det fanns massor med fiskar. Vi hade sol hela tiden och bodde i en söt liten Bungalow. Vi bodde där i två nätter och tre dar innan vi  åkte tillbaks till hotellet i Phuket.
image486
Vår strand som låg vid vårt hotell/bungalow.

image487
Vår Bungalow

image488

image489
Utsikten från vår bungalow

image481
Man är så otroooligt snygg i cyklop:)

image482
Jag och en massa fiskar. Och bubblor.

image483
Den här bilden tycker jag om. En massa fiskar och klart vatten.

image484
Jag och min bror Joel

image490
Vi åkte på en heldagstur med snorkling och sightseeing mellan de olika öarna som fanns runt Phi Phi Island. Vi såg delfiner.....

image491
....och en hungrig apa.

image492

image493
Vi åkte förbi stora och vackra öar.

image494
Sanden var precis sådär len och vit som den ser ut på Monkey Beach.

image485
 Sen kom vi hem till bungalowen. Bilden visar, euuhm, jag och namnet på stället vi bodde.

image495
Vi åkte in till "staden" som fanns på Phi Phi Island och där drack jag vattenmelon shake. Den smakade ljuvligt.

image496
Pappa drack Pina Colada. Den var  så fin med kokosnöt och drinkparaply.

_____________________________________________________________

image500

image501
Sen åkte vi hem till Phuket där vi bodde resten av resan och där vi firade nyår med nyfunna vänner. Jag och Linnea drack en massa islatte och vid tolvslaget smällde dom raketer som aldrig förr.

Resan var helt fantastisk.
Puss Frida. (En extra stor puss till dig Kerstin)

Kommentarer
Postat av: linnea.

Åh, Thailand är ju bara för underbart. Har förövrigt bott på samma ställe som er på PP då jag var där första gången. Riktigt bra! :)

2008-01-15 @ 15:28:53
URL: http://linneaah.blogg.se/
Postat av: Beth

Nu åker jag själv snart! Skall bli såååå underbart. (älskar apan på bilden ovan, btw)

2008-01-15 @ 17:58:28
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: isabelle

Vad härligt det ser ut! Du måste haft en helt underbar resa! :)

2008-01-15 @ 23:06:52
URL: http://fashionbyisabelle.webblogg.se
Postat av: hanna

Ahh helt underbara bilder. Jag älskar bilderna under vattnet. Vad avundsjuk jag blir! Men som du säger - hur kan man bli avundsjuk på en sån söt mänska! Kramkalas

2008-01-16 @ 13:27:17
URL: http://hannaberg.blogg.se
Postat av: Hilda

åååh sköönt det ser ut...aah frukter åt man ton av där :P testade du pomelo?? jag blev beroende av den frukten!!

2008-01-16 @ 13:29:32
URL: http://hildis.tjejsajten.se
Postat av: B

Jag har också vart på phi phi island två ggr! :) fast det var innan tsunamin. hur är det nu?

2008-01-17 @ 01:22:53
Postat av: Rikardkatarina

Great idea make it site. Thank you.

2009-02-13 @ 12:57:11
URL: http://rikardkatarina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0